به نام خدا

قابل توجه کلیه ناشران گرامی و علاقمندان به اسپانسر در چاپ و انتشار کتاب و سرمایه گذاران محترم

کتاب مشاور بازاریابی و فروش،  در 820 صفحه آماده چاپ و نشر می باشد در صورت تمایل اعلام آمادگی نمایید

 

 

به نام او که همه هستی از اوست

مشاور بازاریابی و فروش

تجزیه تحلیل، برنامه ریزی اجرا و کنترل

وظایف، انتظارات، شیوه اجرا، تکنیک، تاکتیک، استراتژی، دانش، نگرش و مهارت مشاوره و مشاوران

 بازاریابی، فروش، روابط عمومی وتبلیغات

نویسنده و مترجم:

مهندس علی خویه و فهیمه احمدی

www.khooyeh.com

www.marketingconsulting.blogfa.com

www.marketingconsulting.persianblog.ir

1390

قابل استفاده کلیه دست اندرکاران صنعت، تولید، خدمات،صاحبان سرمایه، سرمایه داران، صاحبان برند، مدیران، سرپرستان، کارکنان، اساتید، دانشجویان، محققان و علاقمندان به مشاوره در شاخه های مختلف به ویژه مدیریت، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات

 

فهرست برخی از مطالب کتاب:

  • مشاور کیست مفاهیم اساسی
  • مطالعه موردی...
  • مشاور مدیریت کیست
  • مشاور بازاریابی کیست
  • تعریف مشاوره و مشاور بازاریابی
  • مشاور بازاریابی یک تخصص مهارت دانش یا هنر
  • هدف از مشاوره
  • مشاوره مبتنی بر هدف
  • اهمیت و ضرورت مشاوره بازاریابی فروش و تبلیغات
  • مطالعه موردی...
  • نقش های یک مشاور بازاریابی و فروش و تبلیغات
  • وظایف مشاور بازاریابی فروش و تبلیغات
  • ارزیابی نقش حساس مشاور بازاریابی
  • مشاوران آکادمیک یا تجربی
  • دلایل عدم اعتماد به مشاوران مدیریت بازاریابی فروش و تبلیغات
  • تکنیک های اعتمادسازی در مشتریان مشاوره
  • نمونه مطالعه موردی
  • فرایند مشاوره بازاریابی
  • تجزیه و تحلیل فرصت های بازاریابی
  • تهیه خط مشی مشاوره بازاریابی و فروش
  • تهیه برنامه ها مشاوره بازاریابی
  • مدیریت پروژه های مشاوره بازاریابی  فروش و تبلیغات
  • برنامه های عملی
  • اصول مهم انتخاب مشاوران بازاریابی
  • ابزارهای مشاوران بازاریابی فروش وتبلیغات
  • انواع مشاوره و اصول اجرا
  • سیستم های گزارش دهی مشاوران بازاریابی فروش و تبلیغات
  • سیستم ارزیابی فعالیت های مشاوران
  • تحقیقات مشاوران بازاریابی فروش و تبلیغات
  • غلبه بر موانع مشاوران
  • چالش های مشاوران بازاریابی و فروش
  • اصول فنی مشاوره مدیریت بازاریابی
  • تکنیک های معاینه فنی سازمان و شرکت توسط مشاوران بازاریابی
  • تغییر نگرش مشتریان مشاوره
  • معاینه فنی مشتریان مشاوره
  • معاینه سیستم مشتریان مشاوره
  • معاینه مشتریان مشتریان مشاوره
  • معاینه کارکنان مشتریان مشاوره
  • معاینه واحد بازاریابی فروش و تبلیغات مشتریان مشاوره بازاریابی فروش و تبلیغات
  • عارضه یابی – اصول تکنیک ها مهارت روش
  • مدل های عارضه یابی مشاوران بازاریابی فروش و تبلیغات
  • گردآوری و پردازش اطلاعات عارضه یابی
  • اصول پاسخگویی به مشتریان مشاوره
  • شیوه رفتار با مشتریان مشاوره
  • رضایت سنجی مشتریان مشاوره
  • نکاتی که در جلسه مشاوره باید رعایت کرد
  • ویژگی های محل مشاوره بازاریابی فروش و تبلیغات
  • تصمیمات اساسی مشاوران بازاریابی فروش وتبلیغات
  • مذاکره مشاوران
  • اصول قبل از جلسه مشاوره
  • اصول حین جلسه مشاوره
  • اصول بعد از جلسه مشاوره
  • تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان مشاوره
  • نفوذ مشاوران و تکنیک های نفوذ در مشتریان
  • تاسیس واحدمشاوره بازاریابی
  • شیوه های تعامل مالی با مشتریان مشاوره
  • واحداستراتژیک مشاوره بازاریابی فروش و تبلیغات
  • ارتباط موثرتر با مشتریان مشاوره
  • ایجاد رابطه بین خواسته های مشتریان مشاوره و اجرای فرایندها
  • کنترل رفتار مشتریان مشاوره
  • شناسایی مشتریان مشاور
  • استفاده از تحقیقات بازار و بازاریابی
  • اطلاعاتی که مشتریان مشاوره مخفی می کنند
  • دلایل پنهان کردن اطلاعات توسط مشتریان مشاوره
  • ایجاد پیوند بین واحد های مختلف و مشاوره
  • ایجاد پیوند بین استراتژی و مشتری
  • منشور اخلاقی مشاوران
  • سوگند نامه مشاوران
  • هفت رفتار ضروری مشاوران بازاریابی فروش و تبلیغات
  • مشاوره رابطه ای
  • عوامل روانشناختی مشاوران
  • عوامل اجتماعی و فرهنگی مشاوران
  • نمونه قراردادهای مشاوران بازاریابی فروش و تبلیغات
  • تفاوت ها و شباهت های مشاوران بازاریابی با انواع دیگر مشاوران
  • تفاوت مشاوران اروپایی ژاپنی و آمریکایی
  • تفاوت های نگرش به مشاوره
  • پرسش های مشاوران در جلسات مشاوره
  • خصوصیات یک جلسه مشاوره
  • مذاکرات حرفه ای مشاوران
  • زبان بدن در مشاوران
  • الگو های مشاوران
  • طراحی سیستم اخبار و اطلاع رسانی مشاوران
  • تمایز مشاوران
  • مشاوره مشارکتی
  • بازاریابی مشاوره و خدمات مشاوره
  • جلسات دفاع مشاوران
  • خط مشی های مشاوران مدیریت بازاریابی فروش تبلیغات
  • خط مشی های دفاعی مشاوران
  • مطالعه موردی
  • مشاوره بازاریابی جهانی
  • مشاوره جهت ورود اداره و ماندن در بازارهای جهانی
  • شناخت و پیش بینی بازارهای جهانی
  • مشاوره صادرات و واردات
  • مشاوره خطوط تولید
  • مشاوران فعالیت های پیشبردی
  • مشاوره تبلیغات
  • مشاوره اهداف تبلیغات
  • مشاوره رسانه های تبلیغاتی
  • مشاوره روابط عمومی و برنامه ها و سیاست های روابط عمومی
  • مشاوره قیمت گذاری
  • مشاوره موسسات خدماتی
  • مشاوره برند و نام و نشان تجاری
  • مشاوره کانال های توزیع
  • مشاوره بازاریابان
  • مشاوره کارکنان فروش
  • مشاوره حقوق و مزایای کارکنان فروش
  • مشاوره انگیزه
  • مشاور فروش مویرگی
  • مشاوره کارکنان فروش و بازاریابی
  • مشاوره پارتیزانی و چریکی
  • مشاوران خلاق – ویژگی های خصوصیات اصول مهارت و فرایندها
  • تکنیک های خلاق در مشاوره بازاریابی فروش و تبلیغات
  • گروه کانون در مشاوره مشتریان
  • تشکیل کمیته های مختلف برای مشتریان
  • جلسات آموزشی مشاوران
  • دستور کار مشاوران بازاریابی فروش تبلیغات
  • اثربخشی مشاوره بازاریابی
  • مشاوران مدیریت بازاریابی فروش و تبلیغات موفق دنیا
  • مشاوره بازاریابی در 30 روز برای مشتریان خاص
  • دلایل ترک مشاوران
  • نقش مشاوره در بحران ها
  • مشاوره در شرایط سخت بازار
  • ویژگی های مشاوران حرفه ای
  • نمونه فرم های بازدید مشاوران
  • نمونه مطالعات موردی
  • مشاوران انرژی دهنده
  • مشاوران انگیزه بخش
  • مشاوران تغییر دهنده و تحول گرا
  • مشاوران تند کننده
  • مشاوران ریزبین
  • حل مساله و تصمیم گیری مشاوران بازاریابی فروش و تبلیغات
  • مشاوران گذشته محور و آینده محور
  • مشاوران نظم دهنده و کوتاه کننده
  • مشاوران تمرکز گرا و تنوع گرا
  • مشاوران استراتژی گرا و سیاست گرا
  • مشاوران روش گرا و فرایند گرا
  • مشاوران تکنیکی و مشاوران تاکتیکی
  • مطالعه موردی . مراقب این نوع مشاوران باشید...
  • مقایسه مشاوره بازاریابی فروش و تبلیغات در سازمان های خصوصی عمومی دولتی انتفاعی  غیر انتفاعی خدماتی و...
  • مشاوره مبتنی بر کلاس درس و آموزش محور
  • مشاوره مبتنی بر مراقبت
  • مشاوره مبتنی بر جهت گیری مدیران
  • مشاوره مبتنی بر جهت گیری مشتریان
  • مطالعه موردی – مشاوره خودطراح
  • مطالعه موردی – مدیریت دانش در مشاوره بازاریابی فروش و تبلیغات
  • فازهای کاربردی مشاوره
  • فازهای پیش ترکیب مشاوره
  • فازهای ترکیب عملیاتی مشاوره
  • مطالعه موردی – مرسدس و کرایسلر
  • پاسخ های مشاوران بازاریابی
  • پاسخ های محیطی
  • پاسخ های مدیریتی
  • پاسخ های سازمانی
  • پاسخ های رقابتی
  • پاسخ های جمعی
  • توسعه فرامشاوره در مشاوره بازاریابی
  • برنامه های دستمزد مشاوران
  • سبک های مشاوره و مشاوران
  • مشاوره به سبک T
  • مشاوره به سبک G
  • مشاوره به سبک H
  • مشاوره به سبک Z
  • آزمون های مورد استفاده مشاوران
  • سطوح مختلف مشاوره مدیریت
  • مطالعه موردی سطح 5 مشاوره
  • سوئ استفاده از مشاوران
  • دیدگاه های شخصی مشاوران داخلی و خارجی
  • مطالعه موردی – در حاشیه بودن مشاور مدیریت بازاریابی فروش و تبلیغات
  • چک لیست های عملیاتی مشاوره بازاریابی
  • منابع و پیوست ها


برچسب‌ها: کتاب های علی خویه, مدرسه بازاریابی ایران, سخنرانی های انگیزشی خویه, مدرسه فروش ایران, مدرسه تبلیغات ایران
[ دوشنبه دوم اردیبهشت 1392 ] [ 11:51 ] [ مشاور بازاریابی www.khooyeh.com ]

چرا مشاوره مدیریت بازاریابی؟

 

در طول سال‌های گذشته همواره ارزش مشاورین مدیریت بازاریابی به دلیل بدیهی فرض کردن علت وجودی آن‌ها دست کم گرفته شده است؛ اما مشاوره مدیریت بازاریابی پدیده‌ای فوق‌العاده و به‌راستی منحصربه‌فرد است. برای مشاوره مدیریت بازاریابی هیچ نمونه قبلی یا مشابهی وجود ندارد. مشاوره مدیریت بازاریابی تنها بخش عمده‌ای از فعالیت‌های انجام شده برای به‌کارگیری علم مدیریت بازاریابی در عمل را در بر نمی‌گیرد؛ بلکه مشاورین مدیریت بازاریابی علاوه بر آن، در مرکز میدان توسعه نظریه‌ها، روش‌ها و حرفه مدیریت بازاریابی قرار دارند  .

می‌دانیم که «علم مدیریت بازاریابی» و «هنر مدیریت بازاریابی» وجود دارند. با این حال «مدیریت بازاریابی» ذاتا یک موضوع «کاربردی» است؛ همان‌طور که حقوق و پزشکی این چنین هستند. در مورد هر موضوع کاربردی، افرادی که آن موضوع را به عنوان حرفه خود دنبال می‌کنند بیش‌تر از پژوهش‌گران و دانشگاهیان در توسعه روش‌ها، ترکیب تجارب گذشته در قالب مفاهیم قابل آزمایش و تدوین نظریه‌های جدید، یافتن و آزمودن دانش‌های جدید و تدریس و تهیه مثال‌های روشن برای آن نظریه‌ها و مفاهیم سهیم هستند. این افراد حرفه‌ای موضوعات مرتبط با حوزه کاری خود را رهبری می‌کنند و همین افراد هستند که در مورد پیشرفت قابلیت‌های عملی آن حرفه و همچنین ملاحظات اخلاقی مرتبط با آن مسئولیت دارند.

بنابراین نباید از این موضوع تعجب کرد که در میان مردان بزرگ دنیای مدیریت تنها دو نفر ـ ماکس وبر و التون مایو ـ وجود دارند که به معنای واقعی کلمه پژوهش‌گر هستند.

از این دیدگاه مدیریت بازاریابی در واقع تفاوتی با پزشکی یا حقوق ندارد؛ علومی که در آن‌‌ها پژوهش‌گران واقعی، مفسرین و نظریه‌پردازان اصلی آن علوم هستند. با این حال مدیریت بازاریابی از نظر نوع رهبران و بنیان‌گذاران آن با دیگر علوم کاربردی متفاوت است.

برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع می‌توان به این نکته توجه کرد که در میان نام‌های بزرگ دنیای مدیریت ، افراد حرفه‌ای معدودی هستند که با کارها و رهبری خود مشارکت عمده‌ای را در پیشرفت مدیریت داشته‌اند: افرادی مانند تون (Towne)، پیر دوپون (Pierre DuPont) یا آلفرد اسلوان از میان آمریکایی‌ها و جورج زیمنس آلمانی و هانس رینولد بریتانیایی.

علم مدیریت  همچنین دارای افرادی است که می‌توان آن‌ها را پژوهش‌گر ـ حرفه‌ای نامید. افرادی مانند شیبوساوا ایچی در سال‌های دور در میجی ژاپن، سیبوم راونتری (Seebohm Rowntree)، هنری فایول و والتر راتنائو (Walter Rathenau) در در اروپای قبل از جنگ جهانی اول و چستر برنارد در سال‌های جنگ از این دسته هستند. این افراد مانند ویلیام اولسر پزشک و قاضی کوک در حقوق، افراد حرفه‌ای برجسته‌ای بودند که عصاره تجربه و عملکرد خود را در بنیان‌گذاری تئوری و فلسفه مدیریت بازاریابی به کار گرفتند.

اما آن چیزی که در مقایسه با سایر علوم تنها در مورد علم مدیریت بازاریابی وجود دارد، آن است که از ابتدایی‌ترین روزهای ایجاد این علم «مشاورین» نقش کلیدی را در توسعه کاربردها، دانش و حرفه مدیریت بازاریابی داشته‌اند. افرادی مانند: فردریک ویسنلو تیلور، گانت، گیلبرت‌ها، اویگن اشمالن‌باخ (Eugen Schmalenbach)، ماری پارکر فولت و لیندا اورویک افرادی هستند که می‌توان آن‌ها را در گروه مشاورین جای داد.

بدیهی است که در سایر حوزه‌های علوم کاربردی نیز مشاورین فعالیت می‌کنند؛ اما تنها در مدیریت بازاریابی است که مشاورین به صورت حرفه‌ای وجود دارند. می‌توان گفت تنها در مورد مدیریت بازاریابی است که مشاور نه تنها در نقش‌ مجری، بلکه در نقش‌های منبع دانش، رهبر فکری ایده‌پردازی و ایجاد و توسعه یک حرفه جدید ظاهر می‌شود. مطمئنا این موضوع، پدیده‌ای قابل توجه است. اما جالب‌تر از آن این موضوع است که ظاهرا کسی تا به حال این پرسش را مطرح نکرده که "اصلا چرا مشاوره مدیریت بازاریابی!؟"

یک پاسخ دقیق در مورد نقش مشاور مدیریت بازاریابی این است که مدیریت بازاریابی بیش‌ از آن‌که یک علم یا یک هنر باشد یک موضوع کاربردی است. در عمل، یک فرد با انجام دادن یک کار آن را درک می‌کند. فرد دیگری با ترکیب دانش و تجربه موضوع مورد نظر را یاد می‌گیرد. دیگری با آزمایش مفاهیم روی موردهای عملی (Caseها) پیشرفت می‌کند. برای اطمینان یافتن از یک موضوع، درک مفهوم آن به تنهایی کافی نیست بلکه باید با آن درگیر بود. با این حال در عمل یک فرد نمی‌تواند بدون داشتن بینش یاد بگیرد. در اجرا هیچ «آزمایش ذهنی» و یا آزمایش‌گاهی وجود ندارد و تنها موارد (Caseها) هستند که وجود واقعی دارند. بدون مطالعه موارد واقعی، یک حرفه‌ای هرگز نمی‌تواند هیچ دانش جدید یا قابلیت تشخیص مشکلات و شخصیت حرفه‌ای را برای خود ایجاد کند. در پزشکی بینش با آموزش و تمرین توامان ایجاد می‌شود. بیماران (مثال‌های مورد مطالعه‌) یا در بیمارستان هستند یا به پزشکان مراجعه می‌کنند. در حقوق ایجاد بینش با عمل درآمیخته است و می‌تواند در کلاس درس شبیه‌سازی شود. اما در مدیریت بازاریابی یک مدیر حرفه‌ای هر قدر هم باتجربه باشد، در مورد هر مشکل جدید کمبود بینش دارد. وی اگر چه تجربه بسیاری دارد؛ با این حال در اغلب اوقات (اگر نگوییم همیشه) او با خود «بیمار» همراه است. او با یک یا چند سازمان محدود کار می‌کند و در مورد سایر مشکلات سازمان‌ها اطلاعی ندارد و نمی‌تواند این اطلاعات را با شبیه‌سازی هم به دست بیاورد.

و این به روشنی اولین دلیل پدید آمدن حرفه مشاوره مدیریت بازاریابی ـ هم در کار اجرایی و هم در علم مدیریت بازاریابی ـ است. مشاور مدیریت بازاریابی یک فرد حرفه‌ای است و از این دیدگاه تفاوتی با دیگر افراد اجرایی ندارد. اما برخلاف افراد اجرایی فعال در سازمان‌ها، مشاور دارای بینش است. مشاور بیماران و موارد بسیار زیادی را می‌بیند و درمان می‌کند. بینش او عمیق و در عین حال گسترده و متنوع است. در نتیجه حتی خودپسندترین مشاور هم نمی‌تواند بگوید که از مشتریان‌اش ـ مدیران سازمان‌ ـ چیزی بیش‌تر می‌داند. به جای آن وی می‌داند که مشتریان‌اش «آموزگاران» او هستند و کار مشاور به دانش مشتریان‌اش وابسته است. مشاور چیز بیش‌‌تری نمی‌داند. تفاوت او در این است که موارد بیش‌تری را دیده است.

با این حال یک دلیل لطیف و شاید مهم‌تر نیز برای پدید آمدن و اهمیت مشاوره مدیریت بازاریابی در عمل، علم و حرفه مدیریت بازاریابی وجود دارد. یک ضرب‌المثل قدیمی در میان حقوق‌دانان هست که می‌گوید: «کسی که مشتری خودش باشد احمق است!» پزشکان نیز سال‌ها قبل دریافته‌اند که نباید افراد خانواده خودشان را درمان کنند و به‌تر است آن‌ها را به حال خود بگذارند.

مشاورین حرفه‌ای باید به شناخت علت مشکل یا بهبود بیماری مشتری متعهد باشند. با این حال آن‌ها باید از درگیر کردن خود در موضوع خودداری کنند. آن‌ها نباید خود را جزیی از مسئله بدانند. با این حال مدیران حرفه‌ای جزیی از مشکل مورد نظر هستند و ـ چنان‌که چستر برنارد اولین‌بار اشاره کرد ـ خود مدیران مشکل اصلی هستند. یک مدیر حرفه‌ای بدون درمان خود توانایی درمان سازمان خود را نخواهد داشت. این موضوع که منافع وی در خطر است احتمالا با حل مشکل بی‌ارتباط است: اگر چه امروزه این عقیده کم‌تر مورد قبول است که فرد حرفه‌ای دارای مسئولیت نمی‌تواند فراتر از منافع خود عمل کند؛ با این حال این عقیده، هم‌چنان یک خرافه عوامانه مقبول است.

در هر حال یک مدیر اجرایی در یک سازمان عضوی از سازمان است و عادت‌ها، عقاید، شادی‌ها و غم‌ها، کلان‌نگری و جزیی‌نگری خود را به‌اشتراک می‌گذارد. او مانند پزشکی است که خانواده خود را درمان می‌کند: او بیمارش را با قلب درمان می‌کند و در این کار بیش‌تر قلب خود را در نظر می‌گیرد تا قلب بیمار!

و همین‌جا است که مشاور مدیریت بازاریابی آن چیزی را که مدیران حرفه‌ای نیازمند آن هستند وارد مدیریت بازاریابی کاربردی می‌کند: تفکیک. مشاور مدیریت بازاریابی امکان داشتن یک تشخیص‌دهنده حرفه‌ای بیماری‌ها، یک درمان‌شناس حرفه‌ای و یک پژوهش‌گر واقعی را در کنار یک‌دیگر فراهم می‌کند. یا به عبارت دیگر، وی این امکان را به مدیریت بازاریابی می‌دهد که به صورت هم‌زمان به صورت کاربردی، به عنوان حرفه و به عنوان یک علم وجود داشته باشد.

 

ترجمه وتلخیص: علی خویه و فهیمه احمدی


برچسب‌ها: مشاوره
[ دوشنبه دوم اردیبهشت 1392 ] [ 11:49 ] [ مشاور بازاریابی www.khooyeh.com ]

عدم استفاده از مشاوران بازاریابی فروش و تبلیغات چه زیانی به سازمان شما خواهد زد...

اشتباهات عدم استفاده از مشاور بازاریابی....

چرا مشاوره بازاریابی؟....

چرا سازمان ها شرکت ها موسسات و مدیران از مشاوران بازاریابی استفاده نمی کنند....

برخي از مديران ، بعلت برخي تصورات نادرست ، اصولاً تمايلی به استفاده از خدمات يك مشاور بازاريابي ندارند . برخي

از اين دلایل نادرست عبارتند از :

فوت کوزه گری شاید تنها مهارتی است که با هیچ علم و برنامه ریزی نمی توان بدان دست یافت. لازمه دانستن فوت کوزه گری و قلق های کار، تنها و تنها تجربه است که در طول زمان به دست می آید.

کسب و کارهای کوچک هم مثل هر فعالیت اقتصادی دیگری رونق نمی یابند، مگر با داشتن استراتژی و برنامه ریزی.مسلما کسانی در این عرصه موفق خواهند بود که قدرت برنامه ریزی بهتری داشته باشند و بتوانند آن برنامه ها را به طور دقیق پیاده کنند.
در این میان، اما، از آنجایی که انسان جایزالخطاست، اشتباهاتی هم می تواند از جانب افراد سر بزند که این اشتباهات حتی می تواند موجبات نابودی کسب و کار را فراهم کند. اشتباهاتی که اگرچه پیش پا افتاده به نظر می رسند، اما مرتکب شدن آنها عاقبتی جز مرگ کسب و کار ندارد. مشاوران هیچ فایده ای هم اگر نداشته باشند می توانند جلوی زیان ها و ضررها و آسیب های سازمان و شرکت شما را گرفته و مانند یک پزشک از عواقب استفاده از یک دارو یا غذای خاص شما را آگاه کنند همانطور که مراجعه هفتگی یک بار به پزشک دندانپزشک یا آزمایش ماهیانه خون بدن ما می تواند تا پایان عمر از زیان ها و آسیب های جدی جلوگیری کند مراجعه هفتگی و ماهیانه به یک پزشک بازاریابی و مشاور مدیریت بازاریابی و فروش در جای خود فواید بسیاری خواهد داشت.
در این بخش  به عواقب ناشی از عدم استفاده از مشاوره بازاریابی می باشد آشنا می شوید که می تواند کسب و کار شما را به راحتی و سادگی از میان ببرد

1-     فوت کوزه گری را خوب بلدم
فوت کوزه گری شاید تنها مهارتی است که با هیچ علم و برنامه ریزی نمی توان بدان دست یافت. لازمه دانستن فوت کوزه گری و قلق های کار، تنها و تنها تجربه است که در طول زمان به دست می آید. اما تمامی فوت های کوزه گری را کوزه گر نمی داند چون آنقدر درگیر ساختن کوزه بوده که غافل از فروش کوزه هایش است و هرکسی را بهر کاری ساخته اند هیچ تولید کننده نمی تواند ادعا کند که من بازاریاب و فروشنده خوبی هم هستم بازاریابی و فروش مهارت هایی می خواهد که جای خود کاربرد خود را دارد پس باید از کسانی که دراین زمینه دانش و تجربه کافی دارند بهره برد.

2-     فروشندگی در خون من است من به کسی نیاز ندارم
نخستین اشتباه بسیاری از کسانی که کسب و کار کوچک راه می اندازند این است که تصور می کنند به همه فوت و فن های کار وارد هستند و می توانند به راحتی به اهداف خود در باب میزان فروش دست یابند، در حالیکه اگر پیش از شروع کار تلاش کنند تا از مشاوران بازاریابی و افراد اهل فن تکنیک های این کار را بیاموزند، به مشکل نرسیدن به اهداف تعیین شده برای فروش برنخواهند خورد.

3-     مشتری خودش می آید
مشاور بازاریابی می تواند شما را در زمینه مشتری یابی راهنمایی نماید چراکه مشتری تا زمانی که نیاز او را به خوبی نشناسید، نمی آید و آنها هم که می آیند خیلی زود می پرند!
به جای اینکه منتظر مشتریانی باشید که شانسی به سمت شما می آیند، با نیاز سنجی دقیق از نوع نیاز مشتری، او را به سمت خود بکشید و کاری کنید که پای ثابت کسب و کارتان باشد.

4-     استفاده از مشاور بازاریابی، وقت تلف کردن است
در دنیای امروز هیچ کسب و کاری چه ما بخواهیم و چه نخواهیم، بدون تبلیغات و بازاریابی پیش نمی رود. هرچه با این موضوع حرفه ای تر و زیرکانه تر برخورد کنید، احتمال موفقیتتان بیشتر می شود.

پس اگر خواهان باقی ماندن در این عرصه هستید، از مشاوران تبلیغات و بازاریابی که اثر بی بدیلی بر جذب مشتری دارد، به هیچ وجه غافل نشوید، چون این کار نه تنها وقت تلف کردن نیست، که یک سرمایه گذاری فوق العاده است.پ

5-     مشاوران آدم را به ریسک می آندازند و من از ریسک کردن می ترسم
ریسک کردن برای ایجاد تغییر به شرطی که با برنامه ریزی و استراتژی های مشخص صورت گیرد، نه تنها ترس ندارد که می تواند باعث بهبود وضع کسب و کارتان هم بشود.
نتیجه ترس از ریسک و ایجاد تغییر در فضای کسب و کار درجازدن و حتی پسرفت کردن است. پس شجاع باشید

6-     ما جد اندر جد مدیر و مشاور بوده ایم
مدیریت و مشاوره برخلاف ظاهر شیک و پر زرق و برقی که دارد، هم کار سختی است و هم نیاز به ویژگی ها و قابلیت هایی دارد که تنها با ادعا به دست نمی آیند.
اگر می خواهید کسب و کار خودتان به دست خودتان نابود نشود، حتما اصول مدیریت، به ویژه در هنگام بحران را بیاموزید و از مشاوران خبره باتجربه و دانشمند استفاده نمایید و و از ادعا به شدت بپرهیزید.

7-      درک نادرست از مشاوره بازاریابی :شرکت ما توانایی تبلیغ کردن و ویزیت مشتری ها را دارد .
 
بسیاری از عزیزان درک درستی از بازاریابی ندارند . واضح بگوییم : بازاریابی را با تبلیغات اشتباه نگیرید . بازاریابی ، تبلیغات نیست . بازاریابی را با ویزیتوری هم اشتباه نگیرید . بازاریابی ویزیتوری هم نیست . بازاریابی فرایندی گسترده و پبچیده است که توسط افراد خبره و با برنامه ریزی دقیق انجام می شود و شامل مراحل تحقیقات ، برنامه ریزی ، اجرا و کنترل می گردد و در ضمن نه تنها مراحل فروش بلکه تمامی مراحل خرید ، تولید ، فرایندهای کاری و روابط را در بر می گیرد . متاسفانه افراد زیادی در سالهای اخیر وارد این بازار شدند و با سوء استفاده از عدم آگاهی و احساس مسئولیت مدیران، با دریافت دستمزدهای کلان ضررهای زیادی را برای برخی شرکتها به بار آورده اند و باعث تخریب نام بازاریابی شده اند

8-     احساس غرور :ما كار خود را بلد هستيم و نيازي به مشاور بازاريابي نداريم .
نخست اینکه برای تجارب ارزشمند خود ارزش بالایی قائل شوید ولی حتما سعی کنید آنها را با علم و تجربه یک مشاور خوب ترکیب کنید. مشاوران بازاریابی با مطالعات فراوان و کسب تجربه می توانند کمک شایانی به شما در رشد کارتان کنند .

دوم: یکی از مزیت های مشاور این است که جزء کارکنان شرکت نبوده و با توجه به اینکه از درون شرکت به مسائل و مشکلات شرکت نمی نگرند، درگير برخی تعصبات و نزديك بيني هاي ناشي از اجرا نیست. اگر واقع بینانه بخواهیم بنگریم چون مشاور، فردي بي طرف است و از بيرون به شرکت می نگرد ، بهتر می تواند مشکلات و نقاط ضعف را تشخیص دهد .

سوم: حتی ممکن است شما مدیر محترم با شایستگی بتوانید مشکلات را درست تشخیص دهید، ولي تشخيص مشكل يك مطلب است و يافتن راه حل مناسب مطلب ديگر. براي يافتن راه حل درست و مهمتر از آن اجرای آن راه حل، بايد فرصت كافي داشت كه  بعنوان يك مدير اجرائي با توجه به گرفتاري ها و کمبود وقت، معمولاً فرصت چنين كاري پیش نمی آید.

9-     استخدام رابطه ای مشاور بازاریابی: مشاور باید به خاطر لیاقت، توانمندی، مهارت، دانش و تجربه اش استخدام شود. استخدام فامیل و آشنا کار راحتی است.. براي استخدام مشاور زمان بيشتري صرف وقت كنيد و براساس مهارت ها از بين آنها انتخاب كنيد. شما به مشاورانی  با مهارت و دانش بسيار بالا احتياج داريد. كه بتوانند در شرايط نامناسب به كسب و كار شما كمك كنند، به عبارت ديگر آچار فرانسه باشند. و اگر افراد نامناسب استخدام كنيد، درست زمانيكه به آنان احتياج داريد كسب و كارتان را با مشكل مواجه مي كنند.

10- احساس بي نيازي :
خیلی از سازمان ها ادعا می کنند که اوضاع ما خوب است و فعلاً نيازي به مشاور بازاريابي نداريم .
نخست اینکه همه کسانیكه در حال حاضر دچار مسأله هستند هم زماني اوضاع خوبي داشتند ولی تدريجاً اوضاع آنها رو به بدي گذاشت بدون اينكه خود متوجه شوند . بحران اقتصادی اخیر نمونه های زیادی را نشان می دهد . هیچ شرکتی از این قاعده مستثنی نیست . دل به شرایط موجود خوش نکنید و پیش از وقوع مشکل ، مانع آن شوید .

دوم: به موفقيت رسيدن مهم است ولي در موفقيت ماندن مهم تر است و شركت هاي آینده نگر آنهائي هستند كه درست در زمانيكه اوضاعشان خوب است بفكر حفظ همين اوضاع مي افتند .

سوم: وقتي اوضاع شركتي بد شد و به بحران افتاد مشاور بازاريابي هرچند هم كه ماهر و حرفه اي باشد مانند آتش نشاني است كه پس از شعله ور شدن آتش خبردار مي شود و بهر حال خسارت ايجاد شده است .

11- ارزش ندادن به کار مشاور بازاریابی: مشاور بازاریابی فقط چند جمله می گوید پول میلیونی می گیرد

پاسخ: در بسیاری از شرکت ها و سازمان ها ارزش میز و صندلی مدیر عامل بیشتر از مشاور بازاریابی است. مدیر عامل برای خرید تجهیزات اداری خود از گران ترین و لوکس ترین تجهیزات استفاده می کند ولی برای پرداخت حق الزحمه مشاور کوتاهی می کند و اشاره می کند که مشاور که فقط چند جمله گفته است به خاطر چند جمله باید حق الزحمه میلیونی پرداخت کنم این اشتباه ناشی از این دیدگاه می باشد که بگوییم چرا یک جراح یک ساعت زمان می گذارد و حقوق 6 ماه یک کارمند را می گیرد یا بگوییم که یک گرافیست در مدت نیم ساعت یک آرم طراحی می کند و حقوق دو ماه یک کارمند را می گیرد . یک پزشک، جراح و مشاور بازاریابی حق الزحمه تلاش ،دانش ، تجربه چندین سال عمر خود را دریافت می کند حق الزحمه مطالعات شبانه روزی بررسی های و آنالیزهای علمی و تجربی خود را دریافت می کند فکر نکنیم یک مشاور پول یک جمله اش را دریافت می کند.

 

12- احساس بي اعتمادي :
مشاوران فقط حرف مي زنند و مرد عمل نيستند .
پاسخ : مشاوران در بخش اجرا هم مي توانند به شما كمك كنند و اتفاقاً نقش آنها در این مرحله ، بعلت پیچیدگی های کار اجرا ، برای شما مهمتر است . آنها می توانند پابه پای شما در مراحل اجرا با شما همراهي كرده و از طریق ارائه توصیه های کارشناسی ، شما را در اجرا یاری کنند ولي در اين مورد هم همچنان اجرا با شماست . تنها باید مشاوری را انتخاب کنید که متعهد به اجرای برنامه های مشاوره اش باشد .

13- غفلت از مديريت قسمتهاي مختلف سازمان.  اين مشكل معمولاً هميشه اتفاق مي افتد. آنها معمولاً نيمي از وقت خود را به كارهايي مي پردازند كه 5 درصد از كل فعاليت ها هم نيست. و از قسمت هاي ديگر غافل مي شوند. اما مشاور بازاریابی  نسبت به كل سازمان خود ديد داشته و مانند یک مربی فوتبال به همه قسمت های سازمان توجه می کند.

14- احساس بی کفایتی مشاوران :
مشاوران فقط تئوری تحویل ما می دهند و راه کارهای اجرائی نمی توانند بدهند . تئوری ها را خودمان هم می توانیم در کتاب ها بخوانیم .
پاسخ : این ایراد بیشتر به این علت است که در سال های اخیر تعداد زیادی افراد تحصیل کرده در زمینه بازاریابی بدون داشتن تجربه اجرائی کافی وارد کار مشاوره شده و این بد بینی را در مدیران ایجاد نموده اند . برای رفع این مشکل ، از مشاور رزومه سوابق کارش را بخواهید . از وی بخواهید که روش دقیق انجام کار را برای شما توضیح بدهد و در صورت لزوم مثال های عملی برای برنامه هایش را از وی درخواست کنید.

15- مشاوران درک نمی کنند.پاسخ: این اشکال بیشتر به خاطر این می باشد که از مشاوران به موقعه و با توجه به تخصص از آنها استفاده نمی کنید

16- احساس هزینه:
مشاوران بازاریابی دستمزد زیادی می خواهند و ما پول این نوع کارها را نداریم .
پاسخ : هر چند ممکن است دستمزد یک مشاور بازاریابی خوب، بنظر زیاد باشد ولی حقیقت این است که این دستمزد در مقایسه با پول هائی که شرکت ها بخاطر نداشتن مشاور بازاریابی به هدر می دهند یا در مقایسه با درآمدی که با داشتن یک مشاور بازاریابی کسب می کنند واقعاً ناچیز است . در واقع استخدام یک مشاور بازاریابی صاحب صلاحیت ، هزینه کردن نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است برای کسب درآمدهای آینده. گاهی یک مشاور با چند جمله جلوی یک زیان و ضرر بزرگ را گرفته و شما را آگاه می نماید و باعث سرمایه گذاری شما می گردد.

17- وابستگی به مشاور: برخی از سازمان ها فکر می کنند که اگر از مشاوران استفاده کنند به آنها وابسته شده  و باید تا همیشه یک مشاور کنارشان باشد این اشکال به خاطر این ناشی می شود که سازمان و شرکت هیچ طرح و نقشه ای برای پیشبرد اهداف خود ندارد . اگر از قبل طرح خوبی داشته باشید می توانید به طور اثربخش از مشاوربازاریابی استفاده نمایید. حتي اگر در تمام برآوردها و تخمين ها بسيار واقع گرايانه عمل كرده باشيد باز هم وقايع پيش بيني نشده وجود دارند. ممكن است شرايط بازار عوض شود، بانك به تعهدات خود پايبند نباشد، بهره بانكي عوض شود، براي حمل و نقل محصول محدوديت هايي ايجاد شود و بسياري موارد از اين قبيل كه اگر هر كدام از اينها اتفاق بيفتد مقصر شما نيستيد. يا به عبارت ديگر اين مشكلات ناشي از ضعف طرح نيست، اما اتفاق مي افتد. بيشتر مواقع كساني كه كار جديدي را آغاز مي كنند احساس مي كنند هر گاه به مشكلي برخورد كردند كسي يا چيزي هست كه به آنها كمك كند. و به همين دليل از قبل نقشه اي براي شرايطي ناگواري كه ممكن است پيش بيايد ندارند و در صورت وقوع چنين شرايطي كل زحمات و سرمايه آنها در خطر خواهد بود.

18- رها کردن مشاور بازاریابی: مشاوران بازاریابی ما را وسط راه رها  می کنند پاسخ: یک از خصوصیات یک مشاور بازاریابی حرفه ای این است که تا نتیجه کنار صاحبان سرمایه و شرکت باشد مشکل رها کردن مشاور می تواند از هر طرفی اتفاق بیفتد یا آنکه سازمان نتوانسته نیازها و انگیزه های و حمایت های کافی را از مشاور بازاریابی داشته باشد یا مشاور بازاریابی حرفه ای نبوده و به کار خود ایمان نداشته و سازمان را رها می کند پس در به کار گرفتن مشاور دقت کافی داشته باشید.

19- شریک کردن مشاور بازاریابی : سعی کنید تا مجبور نشده اید مشاوران را شریک سرمایه خود نکنید مشاوری که شریک مالی و تجاری شما باشد گاهی برخی مطالب را به نفع سرمایه خود تغییر داده و منفعت شخصی را به سازمانی ترجیح می دهد مگر اینکه واقعا مشاور بسیار حرفه ای بوده و بتواند منفعت کل سازمان را در نظر داشته باشد. شما فقط به افراد مشخصي به عنوان شريك نياز داريد. به عنوان مثال بيشتر مواقع به پول نياز داريد، و شركايي پيدا مي كنيد كه آنها هم به پول نياز دارند. يا بسياري مواقع افراد خلاق كه ايده هايخوبي هم دارند دوستان خود را به عنوان شريك انتخاب مي كنند. بسياري مشاوران  برتري هاي راهبردي را ندارند يا اعتبار كافي را براي شراكت ندارند.

20- مشاور بازاریابی یا خانوادگی: به جاي اينكه به دنبال حقيقت باشيد به دنبال تأييد هستيد. اين اشتباه بسيار متداول است شما مي خواهيد كاري را شروع كنيد، بنابراين با افرادي كه براي شما كار مي كنند صحبت مي كنيد از آنها مشاوره می گیرید. با خانواده و دوستان صحبت مي كنيد. اما درحقيقت به دنبال تأييد كار خود هستيد. و به دنبال حقيقت نمي گرديد. بلكه به دنبال كسي هستيد كه به شما بگويد كار درستي انجام مي دهيد. اما هميشه حقيقت غير از اين است. ما محصول خود را آزمايش مي كنيم و به حرف آزمايش كنندگان گوش مي دهيم كه ببينيم چه مي گويند. و به جاي اينكه براي حقيقت ارزش قائل شويم بيشتر به حرف مردم كه مي گويند «اوه اين فوقالعاده است» اهميت مي دهيم. مشاوران بازاریابی باعث می شوند که این اشتباه صورت نگیرد.

21- استفاده کردن از چندین مشاور. بيشتر كارآفرين ها در آن واحد از چند مشاور بازاریابی استفاده  مي كنند ولي از هيچكدام به درستي استفاده نمی کنند. بهتر است اگر هم از چند مشاور استفاده می کنید از هر مشاور به جای خود استفاده کنید

22- ترس از لو رفتن ایده وطرح : اگر از مشاوران استفاده کنم طرح و ایده من لو رفته و خودش استفاده می کند. پاسخ : هیچ وقت نگران لو رفتن ایده های خود نباشید چون مغز کار مهم است در ضمن یکی از تعهدات هر مشاور حفظ اسرار و رموز شرکت می باشد که این تبصره در قرارداد مشاور گنجانده شده است مشاوران به ویژه مشاوران بازاریابی هر شرکت یکی از افراد رازدار شرکت می باشند و مشاوری که نتواند اسرار و رموز سازمان و شرکت را حفظ نماید نمی تواند نام خود را مشاور قرار دهد.

23- جذابیت طرح و ایده مانع از استفاده از  مشاور می باشد.: بيشتر افراد معمولاً به اندازه كافي براي تحقيقات روي طرح و ايده خود وقت صرف نمي كنند تا ببينند واقعاً ارزش آن را دارد يا نه و به همين دليل شكست مي خورند اين معمولاً مهمترين اشتباه همه است. به اعتقاد(( اوشر)) 9 نفر از هر 10 كارآفرين و سرمایه گذار به خاطر اينكه طرح و ايده آنها ارزشي را كه تصور مي كردند نداشته است  شكست مي خورند. گاهي افراد آنقدر شور و شوق به انجام كار جديد دارند كه از تجزيه و تحليل آن و استفاده از مشاوران مدیریت بازاریابی و فروش غافل مي شوند. و همين باعث شكست آنها مي شود آنها ممكن است بسيار با استعداد و لايق باشند و هر كاري كه از دستشان بر مي آيد انجام دهند ولي به نتيجه مناسبي دست پيدا نمي كنند چون قدم اول را مشكل دار برداشته اند.

درپایان اینکه

مشاوران به ویژه مشاوران مدیریت و مشاوران بازاریابی  فروش و تبلیغات جلوی اشتباهات شما را گرفته و یا خیلی زود زیان ها و ضرر های کسب و کار شما را گوشزد می کنند گاهی مشاور بازاریابی از زیانی شما را آگاه می نمایند که می توانست سازمان و شرکت شما را به نابودی بکشاند.

تهیه و تلخیص: علی خویه


برچسب‌ها: مشاور بازاریابی, انجمن مشاوره, انجمن مشاوره بازاریابی, انجمن مشاوره مدیریت بازاریابی
[ دوشنبه دوم اردیبهشت 1392 ] [ 11:43 ] [ مشاور بازاریابی www.khooyeh.com ]

چرا مشاوره بازاریابی؟....


عدم استفاده از مشاوران بازاریابی فروش و تبلیغات چه زیانی به سازمان شما خواهد زد...

اشتباهات عدم استفاده از مشاور بازاریابی....

چرا مشاوره بازاریابی؟....

چرا سازمان ها شرکت ها موسسات و مدیران از مشاوران بازاریابی استفاده نمی کنند....

برخي از مديران ، بعلت برخي تصورات نادرست ، اصولاً تمايلی به استفاده از خدمات يك مشاور بازاريابي ندارند . برخي

از اين دلایل نادرست عبارتند از :

فوت کوزه گری شاید تنها مهارتی است که با هیچ علم و برنامه ریزی نمی توان بدان دست یافت. لازمه دانستن فوت کوزه گری و قلق های کار، تنها و تنها تجربه است که در طول زمان به دست می آید.

کسب و کارهای کوچک هم مثل هر فعالیت اقتصادی دیگری رونق نمی یابند، مگر با داشتن استراتژی و برنامه ریزی.مسلما کسانی در این عرصه موفق خواهند بود که قدرت برنامه ریزی بهتری داشته باشند و بتوانند آن برنامه ها را به طور دقیق پیاده کنند.
در این میان، اما، از آنجایی که انسان جایزالخطاست، اشتباهاتی هم می تواند از جانب افراد سر بزند که این اشتباهات حتی می تواند موجبات نابودی کسب و کار را فراهم کند. اشتباهاتی که اگرچه پیش پا افتاده به نظر می رسند، اما مرتکب شدن آنها عاقبتی جز مرگ کسب و کار ندارد. مشاوران هیچ فایده ای هم اگر نداشته باشند می توانند جلوی زیان ها و ضررها و آسیب های سازمان و شرکت شما را گرفته و مانند یک پزشک از عواقب استفاده از یک دارو یا غذای خاص شما را آگاه کنند همانطور که مراجعه هفتگی یک بار به پزشک دندانپزشک یا آزمایش ماهیانه خون بدن ما می تواند تا پایان عمر از زیان ها و آسیب های جدی جلوگیری کند مراجعه هفتگی و ماهیانه به یک پزشک بازاریابی و مشاور مدیریت بازاریابی و فروش در جای خود فواید بسیاری خواهد داشت.
در این بخش  به عواقب ناشی از عدم استفاده از مشاوره بازاریابی می باشد آشنا می شوید که می تواند کسب و کار شما را به راحتی و سادگی از میان ببرد

1-      فوت کوزه گری را خوب بلدم
فوت کوزه گری شاید تنها مهارتی است که با هیچ علم و برنامه ریزی نمی توان بدان دست یافت. لازمه دانستن فوت کوزه گری و قلق های کار، تنها و تنها تجربه است که در طول زمان به دست می آید. اما تمامی فوت های کوزه گری را کوزه گر نمی داند چون آنقدر درگیر ساختن کوزه بوده که غافل از فروش کوزه هایش است و هرکسی را بهر کاری ساخته اند هیچ تولید کننده نمی تواند ادعا کند که من بازاریاب و فروشنده خوبی هم هستم بازاریابی و فروش مهارت هایی می خواهد که جای خود کاربرد خود را دارد پس باید از کسانی که دراین زمینه دانش و تجربه کافی دارند بهره برد.

2-      فروشندگی در خون من است من به کسی نیاز ندارم
نخستین اشتباه بسیاری از کسانی که کسب و کار کوچک راه می اندازند این است که تصور می کنند به همه فوت و فن های کار وارد هستند و می توانند به راحتی به اهداف خود در باب میزان فروش دست یابند، در حالیکه اگر پیش از شروع کار تلاش کنند تا از مشاوران بازاریابی و افراد اهل فن تکنیک های این کار را بیاموزند، به مشکل نرسیدن به اهداف تعیین شده برای فروش برنخواهند خورد.

3-      مشتری خودش می آید
مشاور بازاریابی می تواند شما را در زمینه مشتری یابی راهنمایی نماید چراکه مشتری تا زمانی که نیاز او را به خوبی نشناسید، نمی آید و آنها هم که می آیند خیلی زود می پرند!
به جای اینکه منتظر مشتریانی باشید که شانسی به سمت شما می آیند، با نیاز سنجی دقیق از نوع نیاز مشتری، او را به سمت خود بکشید و کاری کنید که پای ثابت کسب و کارتان باشد.

4-      استفاده از مشاور بازاریابی، وقت تلف کردن است
در دنیای امروز هیچ کسب و کاری چ

برچسب‌ها: وظایف مشاور بازاریابی, مشاوره بازاریابی, مشاور بازاریابی, شرکت مشاوره بازاریابی, دپارتمان مشاوره بازاریابی, کلینیک مشاور بازاریابی, اصول مشاور بازاریابی
ادامه مطلب
[ یکشنبه دوم مهر 1391 ] [ 9:22 ] [ مشاور بازاریابی www.khooyeh.com ]
ویژگی های یک مشاور بازاریابی خوب نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱۱

ویژگی های یک مشاور بازاریابی خوب 

 

یک مشاور بازاریابی برای اجرای یک مشاوره ی صحیح چند تا اصل باید رعایت کنه :

1.بدترین کار تو مشاوره این که بدون اینکه از احساسات و تفکرات مراجع اگاهی داشته باشیم شروع به صحبت و رهنمود دادن کنیم یا به عبارتی مشاور بازاریابی شروع کننده ی صحبت باشه بنابراین مشاور بازاریابی خوب همیشه اول شنونده ی خوب

2.یک مشاور بازاریابی خوب آمادگی شنیدن هر مشکلی رو داره چون ما مردم ایران تا کاسه ی صبرمون لبریز نشه بفکر مشکل بازار نمی افتیم

3.یک مشاور بازاریابی خوب امادگی پذیرش هر فردی با هر نژاد و قومیتی رو داره مشاور بازاریابی خوب مراجع طرد نمی کنه چون معمولا مشاور بازاریابی یکی از آخرین پناهگاه های مراجع که اگه طرد بشه مشکلات زیادی ببار میاره

4.یک مشاور بازاریابی خوب ضمن آگاهی به تمام رویکردهای مشاوره ای برای مشکل بازاراز رویکرد التقاطی استفاده میکنه

5.مشاور بازاریابی خوب آگاه که مشکل بازار یک خیابان دو طرفست بین مراجع و مشاور بازاریابی برای همین اگر مراجع انگیزه ی هیچ کاری رو نداره اول رو مسائل انگیزشی او کار میکنه

6.مشاور بازاریابی باید از خواست اصلی مراجع برای مشکل بازار آگاه باشه و توی اون راستا قدم برداره

7.مشاور بازاریابی باید بتونه یک رابطه ی حسنه و تئام با اعتماد ایجاد کنه تا مراجع بدون هیچ اضطرابی مشکلاش بتونه راحت بگه

8.یک مشاور بازاریابی خوب دانش دایره المعارفی داره از فلسفه جامعه شناسی روانشناسی گرفته تا ادبیات و...چون بعضی وقت ها توی جلسه ی مشکل بازار این بحث ها مطرح میشه

9.مشاور بازاریابی خوب توان تشخیص افکار مخرب و داره و با اعتماد به نفس باید سعی در ازبین بردن اون ها کنه

10 مشاور بازاریابی نباید مراجع به خودش وابسته کنه به شکلی که دیگه نتونه استقلال بدست بیاره برا همین وقتی مراجع از مشاور بازاریابی تعریف میکنه باید بگیم درست که من کمک کردم ولی این شما بودی که مشکل حل کردی

11 مشاور بازاریابی خوب هیچ سوالی از روی کنجکاوی نباید بپرسه چون اگه بپرسه مراجع احساس میکنه مشاور بازاریابی کارش خوب بلد نیست

12 مشاور بازاریابی خوب باید توی خیلی حوزه ها خودش وارد بشه تا بتونه بهتر مراجع هایی که توی اون حوزه های خاص مشکل دارن رو درک کنه

15 مشاور بازاریابی خوب به مسائل جنبه ی ارزشی نمی ده و خوب بد براش معنی نداره

 

  نظرات (0)
مشاور بازاریابی فروش تبلیغات و ارتباطات نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱۱

اینک در ادامه ویژگی های یک مشاور بازاریابی خوب ارائه می شود.

1- خودآگاهی

2- همدلی (خود را جای مراجع گذاشتن)

3- خلوص (بین گفتار و رفتارش هماهنگی باشد)

4- همخوانی (یکپارچگی)

5- احترام مثبت (پذیرش شرط اولیه خصوصاً از جانب مشاور)

6- توانایی ارتباط (توانایی در گوش دادن، پاسخ مثبت)

7- دانش

8- یکپارچگی و انسجام اخلاقی ( از لحاظ شخصیتی به ثبات رسیده باشد)

رفتارهای مؤثر و غیر مؤثر یک مشاور

رفتارهای غیر مؤثر

رفتارهای مؤثر

غیر کلامی

کلامی

قطع صحبت مراجع

استفاده از کلمات قابل فهم

نصیحت کردن

برگشتن  به عقب و تصریح گفته‌های مراجع

اندرز دادن

تفسیرهای به ‌موقع

موعظه کردن

خلاصه کردن گفته‌های مراجع

سرزنش کردن

پاسخ‌ دهی به پیام اصلی

نیشخند زدن

استفاده از تقویت‌های کلامی (آها، هوم، متوجهم، بله)

التماس کردن

صدازدن مراجع به اسم کوچک یا ضمیر "تو"

پاسخ به سؤالات شخصی دستور دادن، تقاضا کردن

طرح سؤالات بخصوص ، سؤالاتی که با چرا شروع می‌شود

تفسیر افراطی

استفاده بجا و مناسب از شوخی برای کاستن از تنش مراجع

نگرش ترحم‌آمیز

برخورد محرمانه و غیر داورانه

به‌ کارگیری کلمات غیر قابل فهم بر دیگران

افزودن درک بیشتر به گفته‌های مراجع

 

  نظرات (0)
مشاور بازاریابی خوب نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱۱

ویژگی های مشاور بازاریابی موفق

مقدمه

مشاوره، حرفه‌ای است با ظرافت های خاص خود. با نادیده گرفتن این ظرافت ها مشاور بازاریابی در کار احساس درماندگی می‌کند . مشاور بازاریابی موفق نخست باید نسبت به شناخت خودش گام بردارد. شناسایی احساس ها، انگیزه‌ها، رفتارها، نقاط ضعف و قوت مشاور بازاریابی به وی کمک می‌کند قدم به دنیای درون مراجع گذاشته و او را همراهی کند.

در ذیل کوشش بر این است پاره ای از این ظرافت‌ها و نکته های مهم بیان شود و مورد بررسی قرار گیرد.

مشاور بازاریابی به عنوان یک فرد

مشاوران بازاریابی  در رفتار شغلی خود براساس خصوصیت عمل می‌کنند.

- ویژگی های فردی

- دانش حرفه ای

- مهارت های خاص مشاوره

مهمترین ویژگی های فردی یک مشاور بازاریابی کارآمد عبارتند از:

1. مشاوران بازاریابی  مؤثر تجربه های رفتاری و احساسی خود را می‌پذیرند: به عبارت دیگر مشاوران بازاریابی  کارآمد واکنش های عاطفی شان را کنترل نمی‌کنند ، احساسات خود را به همان صورتی که هستند می‌پذیرند، به واکنش‌های هیجانی خود آگاهند و رفتارشان را می‌توانند کنترل کنند.

2. مشاوران بازاریابی  کارآمد و اثر بخش ارزش‌ها و باورهای خود را می‌شناسند .آن‌ها با استفاده از نظام ارزشی خود،نقش با معنی برای زندگی خود می‌یابند و به راحتی می‌توانند کنترل کنند.

3. مشاوران بازاریابی  موثر قادرند با دیگران رابطه‌ای گرم و عمیق و همدلانه ایجاد کنند.

4. مشاوران بازاریابی  موثر مسئولیت شخصی رفتار خود را می‌پذیرند آنها به جای انکار خود و سرزنش دیگران به راحتی عدم موفقیت و ضعف‌های خود را می‌پذیرند، این افراد انتقادپذیرند.

5. مشاوران بازاریابی  موثر نقاب به چهره نمی‌زنند. خود را آن طور که هستند به دیگران نشان می‌دهند.

6. مشاوران بازاریابی  موثر می‌توانند هدف های قابل دسترسی را انتخاب کنند .آنها به توانایی‌ها و مهارت‌های خویش واقف هستند و از خود به همان اندازه‌ای توانایی‌ها و مهارت‌ها انتظار دارند.

7. مشاوران بازاریابی  موثر تجربه‌های همخوان دارند. آن‌‌ها افزون بر اینکه افکار، احساسات ، رفتارها، ارزش‌ها و انگیزه‌های خویش را می‌شناسند توانسته اند بین این جنبه‌های شخصیت خویش همخوانی ایجاد کنند. آن‌ها با خودشان صداقت دارند.

8. مشاوران بازاریابی  کارآمد و توانا نه تنها خود را آن گونه که هستند می‌پذیرند بلکه دیگران را نیز به همین شکل قبول دارند ، آن‌ها نسبت به مراجعان توجه مثبت و نامشروط دارند و از هرگونه ارزش‌گذاری و قضاوت اندیشی نسبت به مراجعان اجتناب می‌کنند و نمی‌خواهند ارزش‌ها و افکار و باورهای خودشان را به مراجع تحمیل کنند. به مراجع فرصت می‌دهند تا با ابراز افکار واحساساتشان ، خودشان را آن گونه که هستند تجربه کنند. آن‌ها دنیا را چشم‌انداز مراجع می‌دانند و بدون هرگونه داوری صرفا به درک مراجع و شناخت او همان گونه که هست می‌پردازند . آن‌ها بدون توجه به موقعیت و جایگاه مراجعان برای آن‌ها بدون توجه به موقعیت و جایگاه مراجعان برای آن‌ها ارزش و احترام انسانی قائلند.

  نظرات (0)
یکی از مهمترین وظایف یک مشاور بازاریابی نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱٠

یکی از مهمترین وظایف یک مشاور بازاریابی راز داری می باشد

  نظرات (3)
یکی از مهمترین وظایف یک مشاور بازاریابی نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/۱٠

یکی از مهمترین وظایف یک مشاور بازاریابی راز داری می باشد

[ پنجشنبه دوم شهریور 1391 ] [ 14:6 ] [ مشاور بازاریابی ]
فواید مشاوره بازاریابی نویسنده: گروه آموزش تحقیق مشاوره و اجرا - مدیریت بازاریابی ارتباطات فروش تبلیغات خلاقیت www.khooyeh.com - ۱۳٩۱/٥/٢٢