به نام خدا

چک لیست معاینه فنی برند(1)

مهندس علی خویه www.khooyeh.comwww.alikhooyeh.blogfa.com

این برنامه برگرفته از کتاب

  Thomas C.O Guinn, Cris T. Allen , Richard J. semenik, advertising and integrated brand promotion/ THOMSON  

و ترجمه و بازگردانی یکی از کارگاه های آقای گواین  در یکی از کلاسهایش می باشد.

یکی از مهمترین مسائل یک نام و نشان تجاری بازشناسی آن و سپس بازآفرینی یا تعمیر برند می باشد در ادامه چک لیست کوچکی ارایه شده است که می توانید با ارزیابی موقعیت کنونی برند خود ابزارهای فنی و اجرایی جهت بهبود و پیشبرد برند خود انجام دهید.

نام برند خود را اینجا بنویسید و لوگوی آن را نیز کنار آن قرار دهید

نام برند

لوگو و آرم

درصد ضعف

راهکار

درصد ضعف بعد از 2 ماه

اگر برند شما یکی از ضعف های زیر را دارد برنامه های روبرو را انجام دهید

 

کارکنان علاقه ای به برندی که در آن کار می کنند ندارند؟

نشانه ها

کارکنان از پوشیدن لباس های سازمانی و زدن آرم به سینه و لباس خود لذت نمی برند

 

مهمانی کارکنان

جشن کارکنان

 

کارکنان از کار و مشتری فرار می کنند

 

تقویت هسته مرکزی

تغییر سیستم استخدام

 

 

کارکنان سعی می کنند زود تعطیل کنند

 

ارزیابی سیستم انگیزه

 

اشتباهات کارکنان زیاد است

 

کاهش شایعه ها

ارزیابی

 

ضعف دیدگاه مدیریتی به برند

 

ارتقا مدیریتی

 

 

...

 

 

 

مشتریان برند شما را دوست ندارند

نشانه ها

محصول شما بی کیفیت می باشد

 

کنترل کیفیت

 

برند شما خریدار ندارد

 

سمپلینگ

 

ارتباطی بین برند و محصول وجود ندارد

 

بسته بندی

 

محصول شما به فروش نمی رسد

 

تبلیغات اثربخش

 

برند برای مشتریان ارزش آفرینی نمی کند

 

مشارکت مشتریان

مسابقه جوایز

روابط عمومی

 

...

 

 

 

رقبای برند شما در بازار زیاد هستند

نشانه ها

شبیه برند شما زیاد است

 

 

تمایز نشان ایجاد کنید

 

شبیه محصول شما زیاد است

 

خلاقیت در محصول

 

زیبایی لوگو نشان شما کم می باشد و مشتریان از لوگوی شما نفرت داشته و فرار می کنند

نشانه ها

نشان شما رنگ و لعاب ندارد

 

استانداردسازی رنگ

 

نشان شما گرافیک ندارد

 

طراحی

 

لوگو شلوغ است

 

ساده سازی آرم

 

نامگذاری خوبی ندارد

 

تعمیر نام

 

بی ارتباط است

 

کتابچه نشریه سایت و ....

 

ناهمگون می باشد

 

طراحی مجدد

 

نارسا می باشد

 

تقویت طرح

 

.....

 

 

 

 

 

 

کتاب سبک های برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری

سبک های برندینگ

مولف و مترجم: علی خویه

www.khooyeh.com

www.alikhooyeh.blogfa.com

 

 

سبك­هاي برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری..................................................41

سبك کلاسيک    ..................................................47

      اصول و قواعد مکتب کلاسيك    ..................................................49

سبك باروك    ..................................................54

 سبك رئاليسم     ..................................................58

سبك ناتوراليسم    ..................................................60

مشخصات آثار برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  ناتوراليستي    ..................................................61

سبك رومانتيسم    ..................................................63

             مقايسه مکتب رمانتيک  و كلاسيك    ..................................................64

                        اصول مكتب رمانتيسم    ..................................................65

سبك فوتوريسم     ..................................................67

سبك دادييسم    ..................................................72

                 ويژگيهاي كلي آثار برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  داداييستي    .................................................74

سبك ايماژيست    ..................................................81

 اونانيميسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری     ..................................................82

سبك پارناسيسم    ..................................................83

   سبك امپرسيونيسم    ..................................................86

 سبك اکسپرسيونيسم    ..................................................88

سبك سوررئاليسم    ..................................................89

       فلسفه سوررئاليسم    ................................................91

                   برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  نامريي يا زيرآستانه­اي     ................................................95

         فنون سوررئاليسم   ..................................................96

 سبك سمبوليسم   ..................................................101

 سبك كوبيسم    ................................................106

كوزموپوليتيسم و برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  جهاني  .................................................112

اگزيستانسياليسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری.................................................114

اُپ آرت و برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری اُپ  .................................................116

سبك اسپاسياليسم   ................................................117

سبك المنتاريسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری................................................118

اورفيسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری...............................................119

سبك بدويگري  .................................................120

سبك پاپ آرت  ................................................121

سبك چيدمان در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری...............................................122

سبك ميني­ماليسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری     ...............................................123

رخداد يا اجرا در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری    ................................................123

برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  مفهومي   ...............................................124

سبك­هاي برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ي با توجه به منحني عمر كالا   .................................................125

        فصل سوم 

به سوي برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  پست­مدرن   ................................................131

برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  ساختارگرا  ................................................135

ساختارشكني، برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  ساختارشكن   ...............................................138

برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  پست­مدرني  ................................................141

         فنون برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری  پست­مدرنيسم   ................................................148

ضميمه   ......................................................

  منابع و ماخذ   .......................................................

واژه­نامه و نمايه   .......................................................