کارگاه تفکر استراتژیک برند معاینه فنی برند
به نام خدا
چک لیست معاینه فنی برند(1)
مهندس علی خویه www.khooyeh.com – www.alikhooyeh.blogfa.com
این برنامه برگرفته از کتاب
Thomas C.O Guinn, Cris T. Allen , Richard J. semenik, advertising and integrated brand promotion/ THOMSON
و ترجمه و بازگردانی یکی از کارگاه های آقای گواین در یکی از کلاسهایش می باشد.
یکی از مهمترین مسائل یک نام و نشان تجاری بازشناسی آن و سپس بازآفرینی یا تعمیر برند می باشد در ادامه چک لیست کوچکی ارایه شده است که می توانید با ارزیابی موقعیت کنونی برند خود ابزارهای فنی و اجرایی جهت بهبود و پیشبرد برند خود انجام دهید.
نام برند خود را اینجا بنویسید و لوگوی آن را نیز کنار آن قرار دهید
نام برند |
لوگو و آرم |
درصد ضعف |
راهکار |
درصد ضعف بعد از 2 ماه | ||
اگر برند شما یکی از ضعف های زیر را دارد برنامه های روبرو را انجام دهید |
| |||||
کارکنان علاقه ای به برندی که در آن کار می کنند ندارند؟ | ||||||
نشانه ها |
کارکنان از پوشیدن لباس های سازمانی و زدن آرم به سینه و لباس خود لذت نمی برند |
|
مهمانی کارکنان جشن کارکنان |
| ||
کارکنان از کار و مشتری فرار می کنند |
|
تقویت هسته مرکزی تغییر سیستم استخدام
|
| |||
کارکنان سعی می کنند زود تعطیل کنند |
|
ارزیابی سیستم انگیزه |
| |||
اشتباهات کارکنان زیاد است |
|
کاهش شایعه ها ارزیابی |
| |||
ضعف دیدگاه مدیریتی به برند |
|
ارتقا مدیریتی |
| |||
|
... |
|
|
| ||
مشتریان برند شما را دوست ندارند | ||||||
نشانه ها |
محصول شما بی کیفیت می باشد |
|
کنترل کیفیت |
| ||
برند شما خریدار ندارد |
|
سمپلینگ |
| |||
ارتباطی بین برند و محصول وجود ندارد |
|
بسته بندی |
| |||
محصول شما به فروش نمی رسد |
|
تبلیغات اثربخش |
| |||
برند برای مشتریان ارزش آفرینی نمی کند |
|
مشارکت مشتریان مسابقه جوایز روابط عمومی |
| |||
... |
|
|
| |||
رقبای برند شما در بازار زیاد هستند | ||||||
نشانه ها |
شبیه برند شما زیاد است
|
|
تمایز نشان ایجاد کنید |
| ||
شبیه محصول شما زیاد است |
|
خلاقیت در محصول |
| |||
زیبایی لوگو نشان شما کم می باشد و مشتریان از لوگوی شما نفرت داشته و فرار می کنند | ||||||
نشانه ها |
نشان شما رنگ و لعاب ندارد |
|
استانداردسازی رنگ |
| ||
نشان شما گرافیک ندارد |
|
طراحی |
| |||
لوگو شلوغ است |
|
ساده سازی آرم |
| |||
نامگذاری خوبی ندارد |
|
تعمیر نام |
| |||
بی ارتباط است |
|
کتابچه نشریه سایت و .... |
| |||
ناهمگون می باشد |
|
طراحی مجدد |
| |||
نارسا می باشد |
|
تقویت طرح |
| |||
..... |
|
|
| |||
کتاب سبک های برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری
سبک های برندینگ
مولف و مترجم: علی خویه
سبكهاي برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری..................................................41
سبك کلاسيک ..................................................47
اصول و قواعد مکتب کلاسيك ..................................................49
سبك باروك ..................................................54
سبك رئاليسم ..................................................58
سبك ناتوراليسم ..................................................60
مشخصات آثار برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ناتوراليستي ..................................................61
سبك رومانتيسم ..................................................63
مقايسه مکتب رمانتيک و كلاسيك ..................................................64
اصول مكتب رمانتيسم ..................................................65
سبك فوتوريسم ..................................................67
سبك دادييسم ..................................................72
ويژگيهاي كلي آثار برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری داداييستي .................................................74
سبك ايماژيست ..................................................81
اونانيميسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ..................................................82
سبك پارناسيسم ..................................................83
سبك امپرسيونيسم ..................................................86
سبك اکسپرسيونيسم ..................................................88
سبك سوررئاليسم ..................................................89
فلسفه سوررئاليسم ................................................91
برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری نامريي يا زيرآستانهاي ................................................95
فنون سوررئاليسم ..................................................96
سبك سمبوليسم ..................................................101
سبك كوبيسم ................................................106
كوزموپوليتيسم و برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری جهاني .................................................112
اگزيستانسياليسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری.................................................114
اُپ آرت و برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری اُپ .................................................116
سبك اسپاسياليسم ................................................117
سبك المنتاريسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری................................................118
اورفيسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری...............................................119
سبك بدويگري .................................................120
سبك پاپ آرت ................................................121
سبك چيدمان در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری...............................................122
سبك مينيماليسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ...............................................123
رخداد يا اجرا در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ................................................123
برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری مفهومي ...............................................124
سبكهاي برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ي با توجه به منحني عمر كالا .................................................125
فصل سوم
به سوي برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری پستمدرن ................................................131
برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ساختارگرا ................................................135
ساختارشكني، برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ساختارشكن ...............................................138
برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری پستمدرني ................................................141
فنون برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری پستمدرنيسم ................................................148
ضميمه ......................................................
منابع و ماخذ .......................................................
واژهنامه و نمايه .......................................................