منابع بازاریابی فلسفه وجودی بازاریابی فهرست بازاریابی
فلسفه وجودی بازاریابی
پایان گرفتن جنگ سرد در دهه 1990 به آزاد شدن منابع و فزونی گرفتن نیاز به محصولات سرمایه ای برای ایجاد زیرساخت های مناسب اقتصادی انجامید.
از این رو کشورهای پیشرفته برای کسب بازار در اروپا، آمریکا و خاور دور، با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در این زمان استفاده از شیوه ها و فنون بازاریابی مورد توجه قرار گرفت.بررسی ها نشان داده است که ناموفق بودن شرکت ها از ناتوانی آن ها در بهره گیری از فنون بازاریابی نشأت گرفته است. این شرکت ها تحولات بازار و تغییرات الگوی مصرف مشتریان را نادیده می گرفتند و به جای روی آوردن به بازاریابی پیشرفته، به فروش می پرداختند و کسب سود بیشتر را بر رضایت مشتری ترجیح می دادند. اما موفقیت های چشمگیر شرکت ها در آغازدهه 1980 که از توجه دقیق آن ها به نیاز مشتریان، بازار و انگیزه کارکنان در راستای افزودن بر کیفیت محصولاتشان سرچشمه می گرفت، سبب شد تا تدوین استراتژی کارآی بازاریابی در اولویت قرار گیرد.
تعريف بازاريابي (Marketing) فيليپ كاتلر (پدر بازاریابی نوین):
فعاليتي انساني در جهت ارضاي نيازها و خواسته ها از طريق فرايند مبادله.

فصل دوم: برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی
فصل سوم: تحقیقات بازاریابی، سیستم اطلاعات بازاریابی
فصل هشتم : کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان
فصل یازدهم: فعالیت های ترفیعی و تشویقی
فصل سیزدهم: بازاریابی بین المللی
دست نوشته ها و دل نوشته های



