مشاور مدیریت کیست؟ خصوصیات یک مشاور مدیریت چیست؟
مشاور مدیریت کیست؟ خصوصیات یک مشاور مدیریت چیست؟
مشاوره مدیریت چیست؟ نحوه کار با یک مشاور مدیریت و بازاریابی فروش و برند چگونه است؟
مشاور و مدرس بازاریابی و فروش کیست؟
مشاوره مدیریت این است که به کمک سازمان ها برای بهبود عملکرد خود، عمدتا از طریق تجزیه و تحلیل مشکلات سازمانی موجود و توسعه برنامه های بهبود است. سازمانها ممکن است به دلایلی از خدمات مشاوران مدیریت استفاده کنند، از جمله کسب مشاوره خارجی (و احتمالا هدفمند) و دسترسی به تخصص تخصصی مشاوران.
به عنوان یک نتیجه از تماس با آنها و ارتباط با سازمان های متعدد، شرکت های مشاوره معمولا از "بهترین شیوه های صنعت" آگاهی دارند. با این حال، ماهیت خاص شرایط مورد بررسی ممکن است توانایی انتقال چنین عملیاتی از یک سازمان به دیگران را محدود کند.
مشاوره همچنین ممکن است کمک های مدیریت تغییر سازمان، توسعه مهارت های مربیگری، تجزیه و تحلیل فرایند، اجرای فن آوری، توسعه استراتژی، و یا خدمات بهبود خدمات ارائه دهد. مشاوران مديريت اغلب متدولوژي ها يا چارچوب هاي اختصاصي خود را براي هدايت شناسايي مشكلات ارائه مي دهند و به عنوان پايه اي براي پيشنهاد راهكارهاي موثرتر يا كارآمد براي انجام وظايف كار دارند.
تاریخچه مشاور مدیریت مشاور بازاریابی فروش و برند:
مشاوره مدیریت با افزایش مدیریت به عنوان یک زمینه منحصر به فرد مطالعه شد. یکی از اولین شرکتهای مشاوره مدیریتی، شرکت آرتور دی. لیک است که در سال 1886 به عنوان مشارکت تاسیس شد و بعدا در سال 1909 تأسیس شد. [1] اگر چه آرتور دی. کمی بعد به مشاوره عمومی مدیریت تبدیل شد، در اصل در تحقیقات فنی تخصصی بود.
همانطور که آرتور دی. کمی در تحقیقات فنی برای چند سال اول تمرکز داشت، اولین مشاوره مدیریت توسط Frederick Winslow Taylor آغاز شد، که در سال 1893 یک کار مشاوره مستقل در فیلادلفیا را آغاز کرد. کارت کسب و کار خود را به عنوان خوانده شده "مهندس مشاور - سیستم های مدیریت فروشگاه و هزینه های تولید تخصص". Frederick Winslow Taylor با اختراع مدیریت علمی، همچنین به عنوان روش تیلور شناخته می شود، اولین روش سازماندهی کار را اختراع کرد و کارهای بسیاری از مشاوران مدیریت بیشتر را به وجود آورد. برای مثال، موریس للولین کوک، یکی از همکاران پیشین تیلور، مشاوره مدیریت خود را در سال 1905 باز کرد. روش تیلور در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت، تا زمانی که صنعت به روش اختراع شده توسط W. Edwards Deming تغییر یافت
دوره اولیه رشد در صنعت مشاوره توسط قانون بانکداری شیشه ای Steagall در دهه 1930 بوجود آمد و توسط تقاضای مشاوره در مورد امور مالی، استراتژی و سازمان رانده شد. [2] از دهه 1950 مشاورین نه تنها فعالیت های خود را در ایالات متحده گسترش دادند، بلکه دفاتر را در اروپا و بعدا در آسیا و آمریکای جنوبی باز کردند. پس از جنگ جهانی دوم، تعدادی از شرکت های مشاوره مدیریت جدید تشکیل شد، و رویکرد دقیق تحلیلی را برای مطالعه مدیریت و استراتژی به ارمغان آورد. سالهای پس از جنگ نیز از طریق کار استارفورد آبجو، اصول کاربرد سایبرنتیک را برای مدیریت به ارمغان آورد.
این صنعت در دهه های 1980 و 1990 رشد چشمگیری داشته و با توجه به تولید ناخالص داخلی ملی، اهمیت زیادی پیدا کرده است. در سال 1980 تنها پنج شرکت مشاوره ای با بیش از 1000 مشاور در سراسر جهان وجود داشت، در حالی که در دهه 1990 بیش از سیصد شرکت از این اندازه وجود داشت. [3]
یک دوره رشد قابل توجه در اوایل دهه 1980 توسط تقاضا برای مشاوره های استراتژی و سازمان رانده شد. موج رشد در دهه 1990 توسط مشاوره فن آوری استراتژی و فناوری اطلاعات هدایت شد. در نیمه دوم دهه 1980، شرکت های حسابداری بزرگ وارد بخش مشاوره IT شدند. سپس Big Eight، که اکنون Big Four است، شرکتهای حسابداری (PricewaterhouseCoopers؛ KPMG؛ ارنست و یانگ؛ Deloitte Touche Tohmatsu) همواره علاوه بر خدمات سنتی خود مشاوره ارائه دادند، اما از اواخر دهه 1980 این فعالیت ها به طور فزاینده ای در رابطه با بازار بالغ بر حسابداری و حسابرسی. تا اواسط دهه 1990 این شرکت ها این ارائه دهندگان خدمات را با توجه به استراتژی و سازمان شرکت های بزرگ، رشد داده بودند. در حالیکه سه نفر از چهارگانه چهارگانه خطوط مختلف خدمات را بعد از رسوایی انرون و تجزیه و تحلیل آن از آرتور آندرسن تقسیم کردند، اکنون در کسب و کار مشاوره شرکت می کنند. در سال 2000 Andersen Consulting از آرتور آندرسن خارج شد و نام جدیدش را اعلام کرد: Accenture. [4] تغییر نام از 1 ژانویه سال 2001 آغاز شد و Accenture در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت های مشاوره در جهان است. آنها به طور عمومی در NYSE با ACN تیک تیک شده معامله می شوند. [5]
این صنعت در سال 2001 پس از بهبودی پس از سال 2003، با روند فعلی به سمت تقسیم بندی واضح تر از شرکت های مشاوره مدیریت، رکود کرد. در سال های اخیر، شرکت های مشاوره مدیریت به طور فعال فارغ التحصیلان برتر از دانشگاه های Ivy لیگ، دانش پژوهان رودز [6] و دانش آموزان از برنامه های MBA برتر را استخدام می کنند.
در زمان های اخیر، شرکت های مشاوره مدیریت مدرن باید با چالش های جدی روبرو شوند از بازار های ناخوشایند آنلاین که قصد افزایش تعداد کارشناسان مشاوره مدیریت فرآیند را دارند
دست نوشته ها و دل نوشته های



